Zdraví

Doba: 1 týden

Dílčí cíle:

  • osvojení si poznatků o těle a jeho zdraví, o pohybových činnostech a jejich kvalitě
  • osvojení si poznatků a dovedností důležitých k podpoře zdraví, bezpečí, osobní pohody i pohody prostředí
  • vytváření zdravých životních návyků a postojů jako základů zdravého životního stylu

 

Činnosti:

Otázky:

  • povídání o nemocech a o jejich předcházení
  • praktická ukázka různých předmětů (teploměr, náplast…)
  • nápodoby hry na pana doktora
  • řešení různých jednoduchých situací (odřeniny,…)
  • scénky k tématu
  • básničky, říkadla
  • společné zpracování výtvarného tématu
  • povídání o tom, co je zdravé a co ne, důsledky
  • povídání o významu pohybu
  • pohybové aktivity

 

 

 

  • Co je důležité, abychom byli zdraví?
  • Znáte tyto předměty? Na co se používají?
  • Co dělá pan doktor? Co nám může kontrolovat?
  • Byli jste někdy u pana doktora? Jak to probíhalo, jak to vypadalo…?
  • Jak vypadá pan doktor?
  • Co uděláme, pokud se někdo zraní a potřebuje pomoc?
  • Co bychom měli jíst častěji a co méně často?
  • Víte, proč je pohyb zdravý?

Kompetence:

  • zvládnout sebeobsluhu, uplatňovat základní hygienické a preventivní návyky
  • rozlišovat, co prospívá zdraví a co mu škodí
  • mít povědomí o významu péče o čistotu a zdraví, o významu aktivního pohybu a zdravé výživy
  • mít povědomí o některých způsobech ochrany osobního zdraví, povědomí o tom, kde hledat pomoc, koho přivolat