Pohádky

Termín:  2 týdny

Dílčí cíle

  • rozvoj komunikace
  • rozvoj kultivovaného projevu
  • orientace v kulturním prostředí
  • rozvoj tvořivosti
  • rozvoj schopnosti samostatného vyjádření
  • rozvoj kooperativních dovedností

Činnosti

  • vyprávíme si pohádky, mluvíme o pohádkových postavách
  • povídáme si o tom, jakou pohádkovou postavou by děti chtěly být
  • hrajeme pohádku
  • vyrábíme si rekvizity k pohádce
  • opakujeme divadelní představení o kůzlátkách
  • malujeme pohádkové postavy
  • díváme se na pohádku
  • zpíváme písničky z pohádek

Otázky

  • Jaké pohádky znáš?
  • Jakou máš nejraději?
  • Jak často se na pohádky díváš?
  • Čteš si s rodiči pohádky?
  • Která postava je tvá oblíbená?
  • Jakou postavou bys chtěl být?
  • Umíš nějakou písničku z pohádky?
  • Víš jak vypadá vodník, král, víla....?

Kompetence

  • dítě umí zpaměti krátké texty
  • umí zacházet s výtvarnými pomůckami a materiály
  • dítě vyjadřuje svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech
  • spolupracuje s ostatními
  • dítě zvládá sledovat příběhy a pohádky
  • dítě dokáže interpretovat krátký příběh, pohádku