Podzim

Termín: 2 týdny

Dílčí cíle

  • rozvoj komunikačních dovedností a kultivovaného projevu
  • posilování přirozených poznávacích citů
  • osvojení si základních poznatků o přírodě
  • rozeznávání ročních období
  • charakteristické znaky podzimu
  • seznamování se s místem a prostředím
  • vytvoření základů aktivních postojů k ekologii
  • rozvoj kooperativních dovedností

Činnosti

  • pojmenováváme všechna roční období
  • pozorujeme změny v přírodě
  • poznáváme barvy
  • pracujeme s listím a kaštany
  • vyrábíme draky
  • rozlišujeme počasí a co si asi oblékneme
  • pracujeme s pracovními listy
  • poznáváme podzimní ovoce – ochutnáváme, pokoušíme se je zpracovat – uvařit, usušit
  • třídíme obrázky i předměty, které k podzimu patří a které ne
  • pozorujeme, sbíráme a výtvarně využíváme podzimní listí
  • sledujeme práce na zahradě a pomáháme připravit zahradu i zvířata na zimu
  • básnička – venku prší..., foukej, foukej větříčku
  • písnička – prší, prší
  • pohádka – o krtečkovi, Martínek a jabloňka

Otázky

  • Jaká roční období znáte?
  • Víte jak jdou za sebou?
  • Víte, jaké je roční období?
  • Co se vám na podzimu líbí?
  • Jaké je na podzim počasí?
  • Jakou barvu má listí na stromech?
  • Opadává listí ze všech stromů?
  • Co si oblékneme, pokud je chladno a prší?
  • Co se děje venku s přírodou?
  • Jak se připravují příroda a zvířátka na zimu?
  • Co můžeme udělat my?
  • Jakým činnostem se věnujeme na podzim?
  • Co až podzim skončí, jaké období nás čeká?

Kompetence

  • chápe elementární časové pojmy (roční období – jaro, léto...)
  • osvojit si elementární poznatky o přírodě
  • vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech
  • umí nazpaměť krátké říkanky, písničky
  • umí využívat přírodní materiály při výtvarné činnosti