Podzim
Termín: 2 týdny
Dílčí cíle
- rozvoj komunikačních dovedností a kultivovaného projevu
- posilování přirozených poznávacích citů
- osvojení si základních poznatků o přírodě
- rozeznávání ročních období
- charakteristické znaky podzimu
- seznamování se s místem a prostředím
- vytvoření základů aktivních postojů k ekologii
- rozvoj kooperativních dovedností
Činnosti
- pojmenováváme všechna roční období
- pozorujeme změny v přírodě
- poznáváme barvy
- pracujeme s listím a kaštany
- vyrábíme draky
- rozlišujeme počasí a co si asi oblékneme
- pracujeme s pracovními listy
- poznáváme podzimní ovoce – ochutnáváme, pokoušíme se je zpracovat – uvařit, usušit
- třídíme obrázky i předměty, které k podzimu patří a které ne
- pozorujeme, sbíráme a výtvarně využíváme podzimní listí
- sledujeme práce na zahradě a pomáháme připravit zahradu i zvířata na zimu
- básnička – venku prší..., foukej, foukej větříčku
- písnička – prší, prší
- pohádka – o krtečkovi, Martínek a jabloňka
Otázky
- Jaká roční období znáte?
- Víte jak jdou za sebou?
- Víte, jaké je roční období?
- Co se vám na podzimu líbí?
- Jaké je na podzim počasí?
- Jakou barvu má listí na stromech?
- Opadává listí ze všech stromů?
- Co si oblékneme, pokud je chladno a prší?
- Co se děje venku s přírodou?
- Jak se připravují příroda a zvířátka na zimu?
- Co můžeme udělat my?
- Jakým činnostem se věnujeme na podzim?
- Co až podzim skončí, jaké období nás čeká?
Kompetence
- chápe elementární časové pojmy (roční období – jaro, léto...)
- osvojit si elementární poznatky o přírodě
- vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech
- umí nazpaměť krátké říkanky, písničky
- umí využívat přírodní materiály při výtvarné činnosti