Počasí

Doba: 1 týden

Dílčí cíle:

  • vytváření elementárního povědomí o širším přírodním prostředí o jeho rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách
  • pochopení, že změny způsobené lidskou činností se mohou projevovat i v této oblasti
  • zachycovat a vyjadřovat a své představy pomocí různých výtvarných dovednost

 

Činnosti:

Otázky:

  • povídání o změnách počasí (střídání ročních období)
  • povídání o činnostech v různém období
  • básničky: Sluníčko, sluníčko popojdi…

                      Prší, prší, jen se leje…

  • výtvarné zpracování na téma
  • hádanky
  • pohybové hry a cvičení
  • Jaké počasí je na jaře, v létě, na podzim a v zimě?
  • Co můžeš dělat, když svítí sluníčko, padá sníh…?
  • Jak vzniká duha?
  • Proč prší?
  • Kdy je bouřka? Co při ní vidíme?
  • Co se může stát, když dlouho prší nebo když je dlouho sucho?

Kompetence:

  • uvědomovat si nebezpečí se kterým se může dítě v přírodě setkat a povědomí o tom, jak se před ním chránit
  • vnímat, že svět přírody má svůj řád
  • porozumět, že změny jsou přirozené a samozřejmé