Jaro

Termín: 2 týdny

Dílčí cíle

  • seznamování se světem kultury a umění, osvojení si základních poznatků o přírodě
  • vytvoření základů aktivních postojů k ekologii
  • seznamování s místem a prostředím
  • pochopení, že změny způsobené lidskou činností mohou prostředí chránit a zlepšovat, ale i poškozovat a ničit
  • posilování přirozených poznávacích citů (zvídavost, zájem apod.)
  • rozvoj a kultivace mravního i estetického vnímání
  • rozvoj kooperativních dovedností

Činnosti

  • opakujeme si všechna roční období
  • jaro a měsíce, které do něj patří
  • zdobíme jarní větvičky ve třídě
  • pozorujeme změny v přírodě – počasí, květiny, stromy
  • opakujeme barvy
  • učíme se skládat puzzle s jarními motivy
  • pracujeme s pracovními listy
  • pozorujeme, jak rostou různé rostliny a pracujeme s nimi na zahradě
  • učíme se názvy květin a jejich barvy
  • sázíme semínka květin, vytváříme si vlastní zahrádku
  • dramatizace, pantomima – probuzení ze zimního spánku
  • pohádka – O velké řepě
  • básnička – voláme sluníčko
  • výlet – Botanická zahrada, Kampa

Otázky

  • Jaké je roční období?
  • Znáte i názvy dalších ročních období?
  • Které měsíce jsou jarní?
  • Jaké může být počasí?
  • Co se děje venku s přírodou?
  • Které kytičky rostou jako první?
  • Co dělají zvířátka?

Kompetence

  • chápe elementární časové pojmy (jaro, léto, podzim, zima)
  • vyjadřuje svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech (výtvarné, hudební a dramatické)
  • dítě si osvojí elementární poznatky o přírodě
  • děti se těší z hezkých a příjemných zážitků, z přírodních krás
  • děti mají povědomí o významu životního prostředí pro člověka
  • děti pomáhají pečovat o okolní životní prostředí