Já a školka

Doba: 2 týdny

Dílčí cíle:

  • seznamování s pravidly ve vztahu k druhým
  • seznamování s místem a prostředím MŠ
  • posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním dětem a lidem i ve skupině
  • rozvoj kooperativních dovedností
  • rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností
  • posilování samostatnosti dítěte
  • osvojení si věku přiměřených praktických dovedností
  • rozvíjení schopnosti samostatného vyjádření
  • rozvíjení schopnosti komunikace s dospělým
  • rozvoj psychické zdatnosti
  • rozvoj sebeobsluhy dětí

Činnosti

  • seznamujeme se s medvědem Čumáčkem
  • seznamujeme se se školkou
  • seznamujeme se s dětmi a dospělými ve školce
  • vybíráme si značky zvířátek
  • osvojujeme si režim dne ve školce
  • osvojujeme si pravidla chování – kooperativní činnosti ve dvojicích, ve skupinách
  • umožňujeme vzájemné poznávání a sbližování dětí
  • verbální a neverbální aktivity dětí, zaměřené na vzájemné poznávání (hry s míčem, kalendář, malujeme kamaráda, domečky...)
  • seznamujeme se s okolím školky
  • básnička – to jsou prsty...
  • písnička – zajíček ve své jamce
  • pohádka – o pejskovi a kočičce

Otázky

  • Jak se jmenuješ?
  • Jak se jmenuji?
  • Jakou chceš značku – zvířátko?
  • Víš, kdo má tuhle značku?
  • Víte, kdo je Čumáček?
  • Kdo je ve školce?
  • Kdo chybí?
  • Co dnes budeme dělat?
  • Co děláme teď, co už jsme dělali a co potom?
  • Kde máme hračky?
  • Kde spinkáme? Kde si hrajeme?
  • Znáte cestu do školky?
  • Budeme přecházet silnici, co uděláte?

Kompetence

  • dítě se dokáže samostatně představit
  • umí pozdravit a rozloučit se
  • pozná ostatní děti a pedagogy, pamatuje si jejich jména
  • zvládne se odloučit od rodičů
  • samostatně navazuje verbální kontakt s dětmi i dospělými
  • orientuje se v prostředí MŠ
  • osvojilo si základní pravidla chování v MŠ
  • dodržuje dohodnutá a pochopená pravidla
  • respektuje potřeby jiného dítěte, umí se rozdělit