Domácnost

Doba: 1 týden

Dílčí cíle

  • seznamování s místem a prostředím
  • vytváření elementárního povědomí o širším technickém prostředí
  • osvojení si bezpečnosti používání domácích spotřebičů

Činnosti

  • povídáme si o domácích spotřebičích
  • pojmenováváme je správnými názvy
  • přiřazujeme je na správné místo – kuchyň,koupelna, pokoj…
  • povídáme si, jak správně zacházet s domácími spotřebiči a tím předcházet úrazům
  • dolepujeme, umisťujeme na správné místo a do místnosti kam patří (lepení do společného obrázku)
  • povídáme si o tom, co doma dělá máma, táta, děti
  • jak pomáháme rodičům

Otázky

  • Jaké znáte domácí spotřebiče?
  • Které máte doma?
  • Víte k čemu se používají?
  • Umíte sami některé ovládat?
  • Víte, jek spotřebiče fungují?
  • Kam různé spotřebiče patří?
  • Víte proč musíte být opatrní při manipulaci s nimi?
  • Co doma dělá máma, táta, děti?
  • Jak pomáháte rodičům?

Kompetence

  • dítě zvládá obsluhu domácích spotřebičů a jednoduché pracovní úkony
  • poznat jednotlivé spotřebiče, kterými je dítě obklopeno
  • dítě ví, k čemu spotřebiče používáme
  • ví kde jednotlivé spotřebiče v domácnosti nalezne
  • uvědomuje si nebezpečí, se kterým se můžeme setkat a má povědomí o tom, jak se chránit (ví jak se nebezpečí vyhnout, kam se v případě potřeby obrátit o pomoc)
  • dítě si osvojilo elementární poznatky o prostředí, které je mu blízké (domácnost ve které žije)