Cestování

Termín: 1 týden

Dílčí cíle

  • seznámení se s místem a prostředím ve kterém žije
  • vytváření pozitivního vztahu k prostředí
  • seznamování se se světem lidí, osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije
  • seznamování se s pravidly ve vztahu k druhým
  • rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností
  • posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem
  • rozvoj kulturně společenských návyků dítěte
  • osvojení si základních poznatků o světe
  • vytváření povědomí o existenci ostatních kultur a národností
  • seznamování se se světem lidí, umění a kultury
  • orientace ve světě
  • vytváření pozitivního vztahu k multikulturnímu světu


Činnosti

  • povídáme si o světě – kde žijeme…, že jsou i jiné státy, jiné jazyky, jiné kultury…
  • povídáme si o cestování na malé i velké vzdálenosti
  • seznamujeme se s prostorem, ve kterém žijeme (naše nejbližší okolí)
  • kam jezdíme na víkend, na prázdniny…
  • jakým způsobem cestujeme (doprav. prostř.)
  • co potřebujeme, když jedeme do zahraničí
  • povídáme si, kde všude už jsme byli
  • povídáme si, jak se chováme při cestování a k cizím lidem
  • posloucháme úryvky z cizojazyčných nahrávek
  • malujeme mapu celého světa
  • učíme se, jak se jmenuje naše hlavní město, jaké u nás tečou řeky, jaká máme města…
  • seznamujeme se s mapou – jak vypadá, jak se na ní máme orientovat…

Otázky

  • víte co znamená slovo cestovat?
  • kam jezdíte?
  • byli jste někdy v zahraničí? Kde?
  • jaké znáte způsoby cestování?
  • mluví se všude stejným jazykem?
  • jaké jazyky existují?
  • v jakém města žijete?
  • slyšeli jste někoho mluvit jiným jazykem než mluvíte vy?
  • znáte nějaká slova z cizích jazyků?


Kompetence

  • dítě se orientuje ve světě
  • děti vědí o jiných kulturách
  • vědí, že se ve světě mluví různými jazyky
  • vědí, o cestování na velké vzdálenosti
  • znají jméno města ve kterém žijí
  • dítě dokáže rozlišovat některé obrazové symboly a porozumět jejich významu